.

.

 

.

Achter de schermen: Coop Aalden

Vorig jaar is uw vertrouwde Coop een filiaal geworden. Het is soms lastig om het vertrouwde achter je te laten.

Dat de zaken bij een filiaal soms anders gaan dan bij een ondernemer, is voor iedereen wel duidelijk. Zo heeft ieder bedrijf weer zijn eigen regels.
Laat het duidelijk zijn dat wij als Coop Aalden een klantvriendelijke dorpssupermarkt willen zijn. Een winkel die in de buurt staat en die diverse (sport)verenigingen en festivals sponsort.
We merken dat er soms wat onduidelijkheid is bij onze klanten en dat willen we via deze manier graag ophelderen en uitleggen waarom sommige zaken zijn zoals ze zijn.

Als eerste de winkelwagentjes:
Sinds een paar weken hebben we de karretjes op slot gezet. Een aantal opmerkingen die we hier over kregen waren:

  • In een dorp is dit toch niet nodig
  • Niemand steelt het karretje

Laat het helder zijn dat dit ook niet de redenen zijn waarom we dit gedaan hebben. De reden is dat de tie wraps die we om de sloten van de karretjes hadden bevestigd, telkens losgetrokken werden of simpelweg afbraken en dat de wagentjes dan door de klanten op slot gezet werden. Als personeel konden wij dan steeds naar buiten om de karretjes weer los te maken. Dit werd met name op de drukke tijdstippen voor ons als personeel een verstoring, maar ook voor de klanten die moesten wachten tot wij de karretjes weer los maakten. De oplossing hiervoor is een winkelwagen muntje. We hebben daarom een groot aantal winkelwagen muntjes besteld, zodat degene die nog geen muntje hebben, deze gratis bij de kassa van ons kan krijgen.

De tweede opmerking die we vaak horen is dat de winkel best veel lege vakken heeft.
Dit is helaas voor een groot gedeelte niet te voorkomen….
Niet leverbaar door de fabrikanten, Corona, de oorlog in Oekraïne en stijgende prijzen zijn hier grotendeels de oorzaak van.
Echter zijn er ook een groot aantal zaken die we wel doen!!

Zo hebben we voor de zomerperiode in plaats van 3 keer een vrachtlevering nu 5 leveringen. Zo kunnen we sneller schakelen mocht er een vak leeg raken. Ook hebben we op de schappen waar we veel lege vakken hebben, een verhoging ingezet op ons automatische bestelsysteem. We volgen dagelijks/wekelijks of we deze verhoging moeten aanpassen of niet en of we meerdere groepen/artikelen moeten toevoegen aan deze verhoging.

We weten dat in de zomerperiode met volle campings en parken in de buurt de winkel moeilijk vol te houden is, maar op deze manier gaan we er als team voor om u als vaste inwoner niet de dupe hiervan te laten worden.

Zal het altijd vlekkeloos gaan? Heel eerlijk…Nee, maar we zullen er alles aan doen om zo snel mogelijk alles weer aan te vullen voor u en te schakelen waar nodig is.

Als derde horen we vaak: we zien het vertrouwde personeel niet meer.
Het klopt dat er wat vertrouwde gezichten verdwenen zijn. Een gedeelte is overgeplaatst naar diverse filialen in de buurt (Hoogeveen, Hollandscheveld) of hebben zelf ervoor gekozen om een andere baan te gaan zoeken. Echter is er ook een groot gedeelte van de vertrouwde gezichten nog steeds werkzaam in de winkel. Ook hebben we een aantal nieuwe enthousiaste collega’s die ook met veel plezier en inzet het u, als klant, naar de zin willen maken!

We zoeken trouwens nog nieuwe collega’s. Net als in de rest van Nederland is het moeilijk om nieuwe collega’s te vinden. Met name in de hulpkrachten groep zoeken we nog aardig wat mensen die ons team willen komen versterken. Kent u nog iemand die een baan zoekt, laat ze dan vooral contact met ons opnemen!!

De bedoeling is dat we vaker een stukje willen gaan schrijven. Ook daar heeft u invloed op. Heeft u vragen, opmerkingen of wilt u iets kwijt……dan kunt u uw vraag kwijt in de klantenbrievenbus die we zullen plaatsen in de winkel na de vakantie.
Wij zullen dan via deze weg hier aandacht aan besteden!!

Met vriendelijke groet, Team Coop Aalden

“Coop zijn we samen”

Oes Eig'n Kraantien

Plaats reactie

De redactie behoudt zich het recht voor, ingezonden reacties niet te publiceren, indien de redactie meent dat deze reactie onnodig kwetsend is, of beledigende inhoud bevat.

Informatie

Zweeloo-digitaal is een initiatief van en voor inwoners uit de regio Zweeloo en omstreken en voor iedereen die interesse heeft in de regio. Het is een niet-commerciële website. Als u aanvullingen, tips of journalistieke inbreng heeft ontvangen wij die graag. Wij kunnen onze website daar weer mee verbeteren.
Rechts hiervan kunt u het Contactformulier openen.

DB Sweel