.

Jaaroverzicht 2022 Zweeloo Digitaal - november en december

Nog maar een paar dagen en het jaar 2022 ligt achter ons. Een memorabel jaar, om uiteenlopende redenen.

We blikken terug op het nieuws uit onze Zweeler dorpen waar we dit jaar mee bezig waren. We leiden de lezers in vogelvlucht door het nieuwsjaar 2022.

NOVEMBER
* vv Sweel luidt noodklok vanwege extreem hoge energiekosten. De club neemt maatregelen: douches op maandag en dinsdag op slot.

* cbs De Schutse schenkt schoolmateriaal aan Ton Memorial School Sailung” in Nepal

* Informatieavond: Hoe ziet onze energievoorziening eruit zonder aardgas?

* Huidtherapeute Sanne Nijhoving uit Meppen voor leerzame stage naar Australie.

* Zeer geslaagd jubileumconcert 20-jarig Sweelodie in uitverkochte Drieklank.

* LTC Zweeloo weet dankzij zonnepanelen grip te houden op energierekening.

* Iris Offerein uit Meppen voor tweede achtereenvolgende keer actief op EK Veldrijden.

* Oldstar Gerben Niehof: “Ik vind het geweldig dat de fusie gezorgd heeft voor een voetbalvereniging in Zweeloo".

* Cees en Frieda Loef vielen als blok voor een klushuis aan Stobakker in Aalden en na twee jaar noeste arbeid wonen ze in hun droomhuis.

Cees en Frieda Loef

* Aalder vrijwilligers Gealma en Beatrix verleggen hun grens van Aalden naar Ameland: “Een heerlijke combinatie van ‘even weg’, kunst ‘bewaken’ en kunst kijken”.

* Clubs en accommodaties “erg blij” met noodfonds energie van gemeente Coevorden dat zorgt voor compensatie torenhoge energierekening.

* Herberg de Aelderstroom met stip in TOP-500 van LEKKER.

* Kelvin Zwiers uit Aalden over studeren in Canada: “Een mooie kans waar je ontzettend veel van kan leren”.

* Montange Advies en Ontwikkeling presenteert plannen voor nieuwe Plus-supermarkt.

* Warm onthaal voor Sint en Pieten tijdens Sweeler Sinterklaasfeest.

* Geert Kwant gehuldigd met Gouden Speld van KNVB.

* Victorine de Graaf is enorme fan van bordspelen en zoekt medespelers, aanmelden kan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

* PKN Zweeloo organiseert gemeenteavond over de toekomst van de kerk en hoe houden we deze in stand.

* Meppen is unieke expositie rijker “Wat een beeld van een verpleegkundige”.

* Lalkens Podotherapie viert 12,5 jarig jubileum.

DECEMBER
* Daphne Stevens uit Meppen als vrijwilliger actief in achterstandswijken Argentijnse hoofdstad  Buenos Aires.

Daphne Stevens

* Wezup maakt zich op voor 30e Kerstmarkt: “Waarin een klein dorp groot kan zijn”.

* Midwinterhoornblazers luiden komst van het licht in op Natuurbegraafplaats Mepperdennen.

* Het heeft twee decennia geduurd, maar nu is Mepperstraat dan eindelijk veiliger: asfalt in plaats van klinkers, een 30-kilometerzone en fietsstroken.

* Lichtjesavond op begraafplaats Zweeloo goed bezocht.

* Aeldermeent mag zich dankzij LOL Kinderopvang en Bhv2Day.nl weer hartveilig noemen.

* Voor Roelof Kroeze is schilderen echt een uit de hand gelopen hobby.

* IJspret van korte duur, maar het was dankzij inzet van de ijsverenigingen uit Aalden-Zweeloo, Meppen en Wezup volop genieten.

* Jantina Hellingmolen staat stil vanwege problemen met roeden; voorjaar 2023 wordt gestart met herstelwerkzaamheden.

* Jeugd loopt zich warm voor Nieuwjaarsloop Aalden Rondomme op 7 januari 2023.

* Zeven kilometerlange wandelroute Aalden Rondomme na bijna twintig jaar niet meer weg te denken.

* Opnieuw Kerstwandelspeurtocht.

* Zweeler dorpen gaan knallend het jaar uit met carbid en siervuurwerk …!

Oes Eig'n Kraantien

Plaats reactie

De redactie behoudt zich het recht voor, ingezonden reacties niet te publiceren, indien de redactie meent dat deze reactie onnodig kwetsend is, of beledigende inhoud bevat.

Informatie

Zweeloo-digitaal is een initiatief van en voor inwoners uit de regio Zweeloo en omstreken en voor iedereen die interesse heeft in de regio. Het is een niet-commerciële website. Als u aanvullingen, tips of journalistieke inbreng heeft ontvangen wij die graag. Wij kunnen onze website daar weer mee verbeteren.
Rechts hiervan kunt u het Contactformulier openen.

DB Sweel