Nieuw initiatief geeft duidelijkheid
Elk jaar staan vele jongeren en ouders voor een belangrijke keus, de schoolkeus. Bepalend voor de toekomst en het plezier van kind en ouder. Het nieuwe initiatief welkeschool.nl maakt het ze makkelijker. Met beoordelingen van ouders en studenten over hun eigen school ontstaat een reëel beeld van de scholen in Nederland.
Een goede indruk
Om een indruk te krijgen van een school kon je tot nu toe te rade gaan bij de school zelf en bij de onderwijsinspectie. Om echt een gevoel te krijgen bij een school is het echter fijn om ouders en studenten te spreken die de school zelf ervaren. Dat is wat welkeschool.nl doet. Ze laat de studenten en ouders aan het woord om ‘echte’ informatie te geven. Basisscholen, voortgezet onderwijs, MBO, HBO, universiteiten, alle scholen in Nederland zijn te vinden op de site www.welkeschool.nl . Ouders en studenten kunnen door middel van een aantal criteria hun mening achterlaten, waarmee andere ouders en studenten hun voordeel kunnen doen.
Verbetering onderwijs
Met dit nieuwe initiatief hopen we alle scholen in Nederland te stimuleren om goed onderwijs te bieden aan hun leerlingen. Het maakt schoolteams namelijk alert op hun sterke en zwakke punten. We verwachten dat scholen dit initiatief zullen waarderen en open staan voor de meningen en ervaringen van hun studenten en de ouders.
Ervaringsdeskundigen
Welkeschool.nl is een initiatief van Martine Neutel en Karin Klompmakers. Echte ‘ervaringsdeskundigen’; allebei hebben ze schoolgaande kinderen en weten ze hoe lastig het is om een school te vinden die goed aansluit bij je kinderen en bij hoe je zelf over onderwijs denkt. Hieruit ontstond het idee voor welkeschool.nl. In oktober ging de site online. In de opstartfase moet de site goed worden gevuld. Ouders en studenten worden daarom opgeroepen hun mening te geven. Hoe meer meningen des te meer informatie voor ouders en studenten.
Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met:
Martine Neutel en/of Karin Klompmakers, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.